hanya kamu..

tiada bait kata
seindah budimu..
tak ku temu mawar merah
seharum kasih mu..
tiada yang lain yang aku inginkan..
hanya kamu..

Saturday, April 18, 2009

Jika kamu memancing ikan....Setelah ikan itu terlekat di mata kail,hendaklah kamu mengambil ikan itu....Janganlah sesekali kamu LEPASKAN iasemula ke dalam air begitu saja....Kerana ia akan SAKIT oleh kerana bisanyaketajaman mata kailmu dan mungkin ia akan MENDERITA selagi ia masih hidup.

Begitulah juga ........Setelah kamu memberi banyak PENGHARAPANkepada seseorang...Setelah ia mulai MENYAYANGIMU hendaklah kamu MENJAGA hatinya....Janganlah sesekali kamu meninggalkannya begitu saja....Kerana dia akan TERLUKA oleh kenangan bersamamu dan mungkin TIDAK dapat MELUPAKAN segalanya selagi dia mengingatmu. ...

Jika kamu menadah air biarlah berpada,jangan terlalu mengharap pada takungannya dan janganlah menganggap ia begitu teguh....cukuplah sekadar KEPERLUANmu. ..Apabila sekali ia retak.... tentu sukar untuk kamu menampalnya semula.... Akhirnya ia dibuang....Sedangkan jika kamu cuba memperbaikinya mungkin ia masih dapat dipergunakan lagi....

Begitu juga jika kamu memiliki seseorang,TERIMALAH seadanya....Janganlah kamu terlalu mengaguminya dan janganlah kamu menganggapnya begitu ISTIMEWA....Anggaplah dia manusia biasa. Apabila sekali dia melakukan KESILAPAN bukan mudah bagi kamu untuk menerimanya. ...akhirnya kamu KECEWA dan meninggalkannya.Sedangkan jika kamu MEMAAFKANNYA boleh jadi hubungan kamu akan TERUS hingga ke akhirnya....

Jika kamu telah memiliki sepinggan nasi...yang kamu pasti baik untuk dirimu.Mengenyangkan. Berkhasiat.Mengapa kamu berlengah,cuba mencari makanan yang lain..Terlalu ingin mengejar kelazatan.Kelak, nasi itu akan basi dan kamu tidak boleh memakannya. Kamu akan MENYESAL.

Begitu juga jika kamu telah bertemu dengan seorang insan.....yang pasti membawa KEBAIKAN kepada dirimu.MENYAYANGIMU. .. MENGASIHIMU. ..Mengapa kamu berlengah,cuba MEMBANDINGKANNYA dengan yang lain.Terlalu mengejar KESEMPURNAAN.Kelak, kamu akan KEHILANGANNYA apabila dia menjadi milik orang lain..Kamu juga yang akan MENYESAL...

kata2 yg sgt bmakna kan..? adalah seseorg yg send kt i.. any comment?

8 comments:

  1. erm...
    aku mcm terase la ngn entry ko kali nih..
    apasal ek???

    ReplyDelete
  2. Sebab memilih sangate en BH

    ReplyDelete
  3. tu la PD..org pompuan...takkan perigi plak terhegeh2 nak cari timba...perigi duk diam2 sudahh...biar timba yg gentleman datanggg..huhu

    ReplyDelete
  4. mmg org pempoan kena duk diam tp kalau dah suka tuuuu bg2 lerrr hint.... kalau x gigit jari kaki lerr nmpnyerrr....cik ms....
    kita....ni kalau cinta kat org biar 70% jerrrr tp ngan Yg satu....(Allah) biar ber100%....betul takkkkk????

    ReplyDelete
  5. akak setuju dengan entry nyah kali ni.

    based on personal experience.

    akak dah sampai selangor, bila agaknya kita boleh berjumpa yea..

    ReplyDelete
  6. anonymous...
    xpe gigit jari kaki pun..asalkan rahsia..Allah yg tahu hati kita..apa2 pun..mohon dan mintalah padanye...tak perlu hint2..kan???...timba yg nak perigi kena pandai2 tackle dan rase by its naluri..hahaha

    ReplyDelete
  7. Alah yang mana satu ni... nak cakap ke tak... kang cakap perigi cari timba tapi kalau tak cakap kena tunggu timba ler plak... lagipun sakarang dah pakai shower ler...

    BH ko memang patut terasa coz mekna nak kat ko tapi ko tu memilih sgt!!!

    ReplyDelete
  8. teet...
    erm...
    satu, aku pun ade taste jugak oke...
    dua, aku tak suke org pakse2 aku...
    dan org atur2 hidup aku...
    tiga, biarlah bende ni natural yea...cinta tu dtg, kite dpt rase...
    iyea...

    kan???

    ReplyDelete